Zit de Mall of The Netherlands in het huidige Leidsenhage wel op de goede locatie? Deze vraag wordt steeds actueler omdat de verkeersontsluitingen ook de komende jaren ontoereikend zullen zijn. De komst van de N14, die vlak langs het nieuwe winkelgebied komt, wordt pas na een aantal jaren door Rijkswaterstaat gerealiseerd. Om precies te zijn over vier jaar in 2023. Vanaf dat moment zijn er ondergrondse kruisingen en wordt de afslag naar de Mall breder gemaakt. Het is nog maar de vraag of dit toereikend zal zijn, maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Unibail Rodamco denkt tot die tijd de verkeersproblematiek samen met de gemeente Leidschendam-Voorburg aan te pakken door het Openbaar Vervoer te stimuleren, mensen er op te attenderen om de fiets te pakken en oproepen te doen om gezamenlijk de auto te pakken.
Omwonenden laten nu al weten enorm te balen van de huidige verkeersopstoppingen. Steeds meer bezoekers van de Mall, waarvan alleen nog The Fresh open is, klagen dat ze hun auto niet kwijt kunnen. Het wordt door de kenners van de huizenmarkt afgeraden om een woning te kopen in de omgeving van de Mall, omdat de verkeersoverlast er iedere dag zal zijn.